Forum ventrue1.forumoteka.pl Strona Główna ventrue1.forumoteka.pl
Wampir:Maskarada i cross
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Roty

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ventrue1.forumoteka.pl Strona Główna -> Mag: Wstąpienie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eperogenay
Dziecko


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 15

PostWysłany: Sob Paź 20, 2007 9:43 pm    Temat postu: Roty Odpowiedz z cytatem

Roty, czyli "efekty, które znalazły uznanie i weszły do powszechnego użytku". Ogólna dyskusja o rotach może przerodzić się w niemałą bitwę, więc aby temu zapobiec zacznę pytaniami:
Czy na waszych sesjach pojawiają się one? Czy gracze tworzą i rozpowszechniają jakieś własne? Czy korzystacie z nich często, czy też wolicie pozostać pośród dynamicznie zmienianych Efektów? Czy macie jakieś ulubione, niekoniecznie podręcznikowe? Jakieś, które bardzo zapamiętaliście? Może jakimiś się podzielicie?

Wszelkie dodatkowe komentarze pozostawiam waszej inwencji ;]

_________________
BOW BEFORE YOUR GOD!

"...and those who are prideful and refuse to bow down shall be laid low and made unto dust." - Book of Origin

"You know, you blow up one sun and suddenly everyone expects you to walk on water."
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 02 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Pią Gru 02, 2016 11:20 pm    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
arc
Słowo_Prawa_Wśród_Magów


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 21

PostWysłany: Sob Paź 20, 2007 9:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczywiście, że korzystać z nich należy. Nie mam tu na myśli ścisłego trzymania się tego, co napisali mądrzy panowie z WW, ale część owych tradycyjnych metod jest mocno, a nawet bardzo mocno zakorzeniona w odpowiednich Tradycjach i ładnie podkreśla charakter postaci.

Aktualnie mam największą styczność z przedstawicielami Chakravanti, a w związku z tym często korzystam z roty o zgrabnej nazwie "See the soul's burn". Wykorzystuje ona sfery Umysłu, Ducha i Entropii. A co robi? W skrócie, pozwala dostrzec czy cel można uznać za "winnego", ale pod pewnym szczególnym kątem. Zainteresowanych odsyłam do odpowiedniego tradition booka.

A z mniej finezyjnych rzeczy, proste, ale jakże przydatne i praktyczne Dim Mak Wink))

_________________
If I can't dance, I don't want to be in your revolution.
__________________________________________________
V for VOID
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
malkav
Obywatel


Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 60

PostWysłany: Nie Paź 21, 2007 3:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Roty to wyuczone procedury, pozwalające skoncentrować wolę i wiarę maga na efekcie który chce uzyskać. Jak dla mnie używanie rot jest jedyną możliwością dla młodych magów nie wierzących jeszcze w swoje siły i nie wiele wiedzących o prawdziwym świecie (arete 1). Potem w raz ze wzrostem świadomości pojawia możliwość kreowania własnych rot, jak również uzyskiwanie efektów bez nich. O ile tworzenie roty to dość długotrwały proces, to samo uzyskanie efektu bez roty jest po prostu trudne (ST+1).
_________________
nie jestem jak inni, ale mog? udawa?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Eperogenay
Dziecko


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 15

PostWysłany: Wto Lis 06, 2007 11:33 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

malkav napisał:
Roty to wyuczone procedury, pozwalające skoncentrować wolę i wiarę maga na efekcie który chce uzyskać. Jak dla mnie używanie rot jest jedyną możliwością dla młodych magów nie wierzących jeszcze w swoje siły i nie wiele wiedzących o prawdziwym świecie (arete 1). Potem w raz ze wzrostem świadomości pojawia możliwość kreowania własnych rot, jak również uzyskiwanie efektów bez nich. O ile tworzenie roty to dość długotrwały proces, to samo uzyskanie efektu bez roty jest po prostu trudne (ST+1).


malkav w innym temacie napisał:

Co do niskiego poziomu arete u maga i wykorzystywaniu rytuałów. To dość oczywiste. Młodzi magowie muszą się bardzo skupiać na rotach, jakie znają. Tak naprawdę nie wierzą we własne siły, a jedynie w siłę sprawczą rytuału. Dopiero z latami praktyki i eksperymentów powoli przychodzi oświecenie, że wystarczy wiara w sam efekt, a nie technikę.


Zapytam:
Jak widzisz zagranie tego na sesji? Jak zmotywować nowych, szczególnie nowych graczy by taką formę (popierającą rytualizm i roty, które Magowi powinny pomagać) przyjęli, bez jednoczesnego odrzucenia ich od systemu? Poza tym jeśli graczom najpierw, dla wprawy poprowadzono sesje bez wgłębiania się w sferę "jak dochodzisz do efektu" przy opisywaniu tego, czego chcesz dokonać (zdarzało się), jak naprowadzić graczy na granie bogatsze aby nie narazić się na zbędną krytykę z rodzaju "ty byś tylko wszystko komplikował!"...

_________________
BOW BEFORE YOUR GOD!

"...and those who are prideful and refuse to bow down shall be laid low and made unto dust." - Book of Origin

"You know, you blow up one sun and suddenly everyone expects you to walk on water."
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 02 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Pią Gru 02, 2016 11:20 pm    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
malkav
Obywatel


Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 60

PostWysłany: Sro Lis 07, 2007 1:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właśnie. Jeśli chcesz nakłonić do tego gracza, to od początku trzeba mu utrudniać trochę kreowanie magyi z biegu. Kiedy gracz chce uzyskać jakiś efekt daj bez roty daj mu od razu +1 do ST. Za użycie roty ST normalnie, a za przemyślany rytuał -1 do ST. Takie mechaniczne rozwiązanie uczy graczy korzystać z ułatwień. Nawet na wysokim arete ten dodatkowy ST może być. W końcu nawet bardzo oświeceni magowie mogą mieć swoje zawahania. Nie będzie to jednak bardzo przeszkadzać ze względu na dużą ilość kostek.
Druga rzecz to drastyczna kara za porażkę przy działaniu bez korzystania z rot i rytuałów. Coś w rodzaju piętnowania gracza. Po porażce informujesz go że jego wola uległa wątpliwościom, okazała się słaba. Może gdyby miała jakiś punkt zaczepienia udałoby ci się osiągnąć efekt, lecz czujesz jedynie przytłaczające poczucie porażki.

_________________
nie jestem jak inni, ale mog? udawa?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ventrue1.forumoteka.pl Strona Główna -> Mag: Wstąpienie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group