|
ventrue1.forumoteka.pl Wampir:Maskarada i cross
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Eperogenay Dziecko
Dołączył: 12 Paź 2007 Posty: 15
|
Wysłany: Sob Paź 20, 2007 9:43 pm Temat postu: Roty |
|
|
Roty, czyli "efekty, które znalazły uznanie i weszły do powszechnego użytku". Ogólna dyskusja o rotach może przerodzić się w niemałą bitwę, więc aby temu zapobiec zacznę pytaniami:
Czy na waszych sesjach pojawiają się one? Czy gracze tworzą i rozpowszechniają jakieś własne? Czy korzystacie z nich często, czy też wolicie pozostać pośród dynamicznie zmienianych Efektów? Czy macie jakieś ulubione, niekoniecznie podręcznikowe? Jakieś, które bardzo zapamiętaliście? Może jakimiś się podzielicie?
Wszelkie dodatkowe komentarze pozostawiam waszej inwencji ;] _________________ BOW BEFORE YOUR GOD!
"...and those who are prideful and refuse to bow down shall be laid low and made unto dust." - Book of Origin
"You know, you blow up one sun and suddenly everyone expects you to walk on water." |
|
Powrót do góry |
|
|
arc Słowo_Prawa_Wśród_Magów
Dołączył: 12 Paź 2007 Posty: 21
|
Wysłany: Sob Paź 20, 2007 9:48 pm Temat postu: |
|
|
Oczywiście, że korzystać z nich należy. Nie mam tu na myśli ścisłego trzymania się tego, co napisali mądrzy panowie z WW, ale część owych tradycyjnych metod jest mocno, a nawet bardzo mocno zakorzeniona w odpowiednich Tradycjach i ładnie podkreśla charakter postaci.
Aktualnie mam największą styczność z przedstawicielami Chakravanti, a w związku z tym często korzystam z roty o zgrabnej nazwie "See the soul's burn". Wykorzystuje ona sfery Umysłu, Ducha i Entropii. A co robi? W skrócie, pozwala dostrzec czy cel można uznać za "winnego", ale pod pewnym szczególnym kątem. Zainteresowanych odsyłam do odpowiedniego tradition booka.
A z mniej finezyjnych rzeczy, proste, ale jakże przydatne i praktyczne Dim Mak )) _________________ If I can't dance, I don't want to be in your revolution.
__________________________________________________
V for VOID |
|
Powrót do góry |
|
|
malkav Obywatel
Dołączył: 15 Paź 2007 Posty: 60
|
Wysłany: Nie Paź 21, 2007 3:27 pm Temat postu: |
|
|
Roty to wyuczone procedury, pozwalające skoncentrować wolę i wiarę maga na efekcie który chce uzyskać. Jak dla mnie używanie rot jest jedyną możliwością dla młodych magów nie wierzących jeszcze w swoje siły i nie wiele wiedzących o prawdziwym świecie (arete 1). Potem w raz ze wzrostem świadomości pojawia możliwość kreowania własnych rot, jak również uzyskiwanie efektów bez nich. O ile tworzenie roty to dość długotrwały proces, to samo uzyskanie efektu bez roty jest po prostu trudne (ST+1). _________________ nie jestem jak inni, ale mog? udawa? |
|
Powrót do góry |
|
|
Eperogenay Dziecko
Dołączył: 12 Paź 2007 Posty: 15
|
Wysłany: Wto Lis 06, 2007 11:33 am Temat postu: |
|
|
malkav napisał: | Roty to wyuczone procedury, pozwalające skoncentrować wolę i wiarę maga na efekcie który chce uzyskać. Jak dla mnie używanie rot jest jedyną możliwością dla młodych magów nie wierzących jeszcze w swoje siły i nie wiele wiedzących o prawdziwym świecie (arete 1). Potem w raz ze wzrostem świadomości pojawia możliwość kreowania własnych rot, jak również uzyskiwanie efektów bez nich. O ile tworzenie roty to dość długotrwały proces, to samo uzyskanie efektu bez roty jest po prostu trudne (ST+1). |
malkav w innym temacie napisał: |
Co do niskiego poziomu arete u maga i wykorzystywaniu rytuałów. To dość oczywiste. Młodzi magowie muszą się bardzo skupiać na rotach, jakie znają. Tak naprawdę nie wierzą we własne siły, a jedynie w siłę sprawczą rytuału. Dopiero z latami praktyki i eksperymentów powoli przychodzi oświecenie, że wystarczy wiara w sam efekt, a nie technikę. |
Zapytam:
Jak widzisz zagranie tego na sesji? Jak zmotywować nowych, szczególnie nowych graczy by taką formę (popierającą rytualizm i roty, które Magowi powinny pomagać) przyjęli, bez jednoczesnego odrzucenia ich od systemu? Poza tym jeśli graczom najpierw, dla wprawy poprowadzono sesje bez wgłębiania się w sferę "jak dochodzisz do efektu" przy opisywaniu tego, czego chcesz dokonać (zdarzało się), jak naprowadzić graczy na granie bogatsze aby nie narazić się na zbędną krytykę z rodzaju "ty byś tylko wszystko komplikował!"... _________________ BOW BEFORE YOUR GOD!
"...and those who are prideful and refuse to bow down shall be laid low and made unto dust." - Book of Origin
"You know, you blow up one sun and suddenly everyone expects you to walk on water." |
|
Powrót do góry |
|
|
malkav Obywatel
Dołączył: 15 Paź 2007 Posty: 60
|
Wysłany: Sro Lis 07, 2007 1:15 pm Temat postu: |
|
|
No właśnie. Jeśli chcesz nakłonić do tego gracza, to od początku trzeba mu utrudniać trochę kreowanie magyi z biegu. Kiedy gracz chce uzyskać jakiś efekt daj bez roty daj mu od razu +1 do ST. Za użycie roty ST normalnie, a za przemyślany rytuał -1 do ST. Takie mechaniczne rozwiązanie uczy graczy korzystać z ułatwień. Nawet na wysokim arete ten dodatkowy ST może być. W końcu nawet bardzo oświeceni magowie mogą mieć swoje zawahania. Nie będzie to jednak bardzo przeszkadzać ze względu na dużą ilość kostek.
Druga rzecz to drastyczna kara za porażkę przy działaniu bez korzystania z rot i rytuałów. Coś w rodzaju piętnowania gracza. Po porażce informujesz go że jego wola uległa wątpliwościom, okazała się słaba. Może gdyby miała jakiś punkt zaczepienia udałoby ci się osiągnąć efekt, lecz czujesz jedynie przytłaczające poczucie porażki. _________________ nie jestem jak inni, ale mog? udawa? |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz dodawać załączniki na tym forum Możesz ściągać pliki na tym forum
|
Załóż bezpłatnie forum phpbb2 lub phpbb3 na Forumoteka.pl
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|